AŞK.

image

AŞK
Benim adım aşk
İlk büyük patlamayla düştüm dünyaya
Yerkürenin kalbine kocaman bir boşluk açtım
Sancılar içinde milyonlarca yıl kıvrandı kurtulmak için benden
Toprak yığdı depremlerle, dolmadım
Doldurdu boşluğumu sularla, boğulmadım
Saldı üzerime şimşekleri, tutuşmadım
Dağların gönlüne koydu ateşi, yanmadım
Kıtalara parçaladı kendini ama yok olmadım…
Benim adım aşk
Sessizce döktüm tohumlarımı
Cennet kapısının gıcırtısını bekledim
Gelmediler, milyonlarca yıl gelmediler
Ben gittim; söktüm aldım Âdem’i cennetten
Bendim ben Âdem’e ilk günahı işleten
Üfledim damarlarına, kulaklarına fısıldadım ismimi
Koydum yeryüzünün kalbine, bu iki masumu
Sonra simsiyah gecelerle örttüm üstünü
Göklerde ki yıldızlar kadar çoğaldı çocukları
Kızları ve oğulları sürdü sınırsızlığa tohumlarımı
Benim adım aşk
Benim adım aşk
Tarihi ben yazdım bu koca kara parçasının altına ve üstüne
Tarihi ben yazdım; adını savaş ve barış koydum
Tarihini ben yazdım insanın, adını yaşam ve ölüm koydum
En güçlüleri ben hançerledim yüreğinden
Ve acımasızlara yaşattım en acımasız aşk hikâyelerini
Ve zavallılara olanaksız hayaller kurdurdum
Ben çözdüm dizlerinin bağlarını,
Ben içirdim zehirleri taze dudaklara
Kimsenin tanımadıklarını tek gönülde ölümsüz kıldım
Yaşarken kör ettim güzel gözlüleri,
Sağır bıraktım gencecik gönülleri
Ve ben titrettim eskimiş vücutları hasretimle
Benim adım aşk
Harfler, heceler, mısralar nöbet bekledi kapımda
Destanlar benim için yarattı kahramanlarını
Sanat, süslenip geldi girebilmek için koynuma
Aynı dilde acı çektirdim elime düşenlere, kapımdan girenlere
Benim adım aşk
Bendim o, köhne kuytular da aradığınız element
Bendim o, illetlere çare olacak deva
Bendim o, büyüden, faldan medet umduran size
Bendim inançlarınızı sarsan zelzele
Ve hatta
Benim ben, felsefenin yüzyıllık yalnızlığıyla aradığı hakikat
Benim adım aşk…
Benim adım aşk…

“Ömür Deniz”

Bir Cevap Yazın

