Annemin fikirleri yazıya dökülüverir.

​”Dul kadın” olmanın “potansiyel verici” olmakla eşdeğer sayıldığı bir devirden günümüze neler değiştiğini düşünüyorum da. Koca bir hiç…! Tamam, belki biraz anlam değişikliği oldu o kadar. Onlara sorarsanız mazeretleri çok açıktır. Eee dünkü size bacım diyenler, her zaman bu ulvi görevi layığı ile yerine getirmek isterler.Cinsel ihtiyaçlarınızı karşılamayı vazife edinirler. Zaten dul kadının da düşünecek başka bir şeyi yoktur, tek derdi budur. Her şeyi bir yana bırakıp, Ah! Biri gelse de sevişsek diye bakınırlar hepsi! Üstelik bu hangi seviyede, kültürde, gelenekte bakarsanız bakın dul kadın olmak zorlayıcıdır bir kadın için.

Siz boşanırsınız / eşinizi kaybedersiniz; sonra şöyle bir çevrenize bakarsınız, değişen bir şeyler olacak mı diye? Bizim beynimizi geçmişte öyle bir boyamışlardır ki, arkadaşınızın eşinin arabasına binmeye bile çekinirsiniz… Yanlız yaşamaya çekinirsiniz… Yanınızda ki her erkekle işi pişirme ihtimaliniz vardır çünkü! Bir neslin filmleri, size bu dul kadınlarla ilgili birçok şey aşılamıştır… İnsanların bekarken yaşadıklarını yaşarsanız, size cüzzamlı gibi bakıverirler.

“Annemin fikirleri yazıya dökülüverir.” üzerine 10 düşünce

  1. Yakın bir arkadaşım 6 ay önce eşini kaybetti. 9 yaşındaki oğlu ile yaşadıkalrına en yakın arkadaşı olarak şahidim ve umarım bahsettikleriniz ona uğramaz. Düşünüyrum da, ne zor ve ne kadar farklı zorluklar var. Eğer olay yine ve ne yazık ki sadece cinsel ihtiyaçlara indirgeniyorsa zihinlerde, vay benim kadim Türk kültürüm, vay benim kadim kadın olan evrensel hukukum, vay anam vay…

    Liked by 1 kişi

    1. Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için güzel anne şu ana kadar rastlamadım böyle bir talihsizlige arkamda sapasağlam bir ailem oğlum ve sevdiğim bir adam var anneciğim ile aramızda geçen bir dialog du ve ben dile getirdim umarım arkadaşınız da benim gibi sağlam adımlar ile ilerler sevgilerimle

      Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

