Nefesime ve anlayabilenlere.

Hayatım boyunca hiçbir yanlışı yapmaktan kendimi geri çekmedim. Asla insanların gözünde rezil olurum düşüncesiyle yapmak istediğim şeylerden vazgeçmedim. Hal böyle olunca, çok kez rezil olurum dediğim ve çok kez yapmaya döndüğüm yüreğimi bir bıçak gibi kestiği zamanlar da oldu. Ama dönmedim.Ben, insanın başına ne gelirse gelsin, başına gelen her şeyin -en berbat şeyin bile- zamanla insana iyi geleceğine, fayda sağlayacağına inanmışımdır hep. Yaşım 40 küsür lere yaklaşırken, şöyle bir geriye bakma ihtiyacı duydum son zamanlarda ve baktım. Uzun uzun baktım dostlarım. Aslında başıma gelen en kötü şeyin bile, zaman geçtikçe beni gülümsettiğini, yüzümü gülümsetmese de içimi gülümsettiğini farkettim. Sevgilisinden ayrılıp depresyona giren bir insana teselli vermeye çalışmıyorum çünkü onu anlıyorum. Uyuşturucu kullandığı için ona nasihat vermeye çalışmıyorum çünkü onu anlıyorum. Ateist olup, iki lafından biri tanrı olanı yadırgamıyorum çünkü onu anlıyorum. Kapitalizmi eleştirerek kapitalizmin köpeği olan insanı yadırgamıyorum çünkü onu anlıyorum. Reel hayatta sosyalize olamayıp, sosyal medyada aşırı sosyalize takılan insanları anlıyorum. Alçakgönüllü olmayıp, alçakgönüllü görünmek isteyen insanları anlıyorum. Bilmediğini bilmiş gibi yapan insanları da anlıyorum, anlıyoruz, anlamalıyız dostlarım. Ne demiş filozofun teki; Ne gülüyorsun? Anlatılan senin hikayendir! Ve ben diyorum ki ikimiz varlıktada yoklukta da biriz.

“Nefesime ve anlayabilenlere.” üzerine 14 düşünce

  1. Yaşandığı an korkunç ve çekilmez gibi gelen nice şey, geçmişte kaldığında hoş bir tebessüm veya kattığı tecrübenin verdiği güç fark edilerek anılıyor sizinde söylediğiniz gibi. Bunu sık sık kendimize hatırlatmamız gerekiyor aslında.
    Çok keyifle okudum bu yazınızı, kaleminize sağlık…

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

