Saykodayım yine.

Bir şehir artık neden şehir değildir? Bunca meyhanenin olduğu bir semtte bu kadim şehrin sur içinde saat 21:30’dan 23:00’e kadar eski kaşar aramak! Nostalji duygusu filan değil bildiğin bin yıllık peynir… Plastik bir kaç şey gösterdiler bir de çok absürd bir şey arıyormuşum gibi gece gece kill bill kılıcı, paten takımı arıyormuşsun gibi garip yüz ifadesiyle bakarak. Tee gavacuhhtan, beylidüzüne dek ( abartı oldu ama doğru bu İstanbulun başlangıç ve bitis noktası) Geleneksel peynir işte, birayla şarapla en çok tüketilen. Babagannuş değil lakerda değil. Midyeci Ahmetin midyesi hiç değil. Altı üstü eski kaşar. Çok garip bir yenilmişlik duygusu hissettim. Çanakkale, Kurtuluş savaşı vs hikayeymiş boşunaymış. Esas teslimiyet, işgal budur. Bu ucube,plastik şehir. Oturup onca dert arasında buna içerledim. Bir atom bombam olsa hiç düşünmeden şehrin tepesinden (Şehir dediğime bakmayın) aşağıya salardım.Bir zaman uzun uzun hikayesini yazacağım bu akşamın.Ama önce uyumalıyım.Çocuklugumun geçtiği mısır çarşısı yada Eminönünde bulurum belki yarın eski kaşarı 🤔 o vakitler hep vardı yeni kaşarlar gibi bol bol.Istanbul seni sırf ömrümü ve dostlarımı barındırıyorsun diye seviyorum ama inan yok olmalısın yok.

“Saykodayım yine.” üzerine 13 düşünce

      1. Güzel güzel.. iyidir sayko.. insana kendini iyi hissettirir.. hayatın değerini belletir.. falan filan.
        Zaten ne anlarım kı ben? Benim için hava hoş. Tam bir peynir faresiyim. 7/24 peynir yeter bana. Ama kaşar hariç.

        Liked by 1 kişi

  1. 😢 bu arada babamla cidden Eminönü ve mısır carsisindan tadarak aldigimiz eski kasarlari özlüyorum trene binip Halkalı da indikten sonra banliyö trenine binerdik Sirkeciye kadar oradan ver elini heryere o kadar çok şeyi biriktirdim ki arada patlak veriyor

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

